De StoorApp

Als monteur ben je de hele dag op pad. Je reist van de ene locatie naar de andere om storingen of problemen op te lossen. Een hele klus om te coördineren. In opdracht van Nuon Warmte heeft Zooma de StoorApp ontwikkeld. Een app waarmee medewerkers zelfstandig en efficiënt meldingen aanpakken.

Achtergrond

Bij veel bedrijven worden meldingen van problemen of storingen centraal opgepakt en verdeeld over de mensen in het veld. Anno 2018 kan dat natuurlijk beter, weten we bij Zooma. Daarom werden wij ingeschakeld om om een iOS en Android app te bouwen waarmee monteurs flexibeler en zelfstandiger kunnen (samen)werken.

 

Meldingen in je broekzak
Met de StoorApp van Zooma krijgen monteurs meldingen van storingen direct binnen, gewoon in hun broekzak. Zo zijn ze altijd en overal bereikbaar en geven ze zelf aan of ze een melding oppakken. Hebben ze geen tijd of is een collega dichter in de buurt? Dan sturen ze de melding zelf door en worden collega’s en de leidinggevende hierover geïnformeerd. Dit geeft een stukje eigen verantwoordelijkheid én de mogelijkheid om meldingen sneller en efficiënter af te handelen.

 

Samen afstemmen op de eindgebruiker
Apps bouwen kunnen we wel bij Zooma. De échte uitdaging is om de app zo te bouwen dat iedereen er goed mee kan werken. Daar besteden we veel aandacht aan! Door nauw samen te werken met de mensen die er dagelijks mee werken, in alle omstandigheden. Doorgaans in drukke omgevingen of op plekken waar je geen internetsignaal ontvangt. Daarom weten zij precies wat ze nodig hebben. Hun input heeft de volgende handige functies opgeleverd:

  • Eenvoudig design met duidelijke buttons
  • Meerdere meldingen eenvoudig afhandelen
  • Aanpasbaar alarm met diverse geluiden en volumes
  • Ook zonder internetverbinding meldingen ontvangen (SMS fallback)

 

Sneller en efficiënter
Inmiddels wordt de app dagelijks gebruikt door de vele Nuon Warmte monteurs. Zij zijn tevreden met een app die perfect is afgestemd op hun persoonlijke behoeften. Meldingen worden sneller afgehandeld, waardoor klanten altijd kunnen rekenen op de beste service.

 

Langdurige support en scrum
Natuurlijk staat een energiebedrijf nooit stil. Daarom plannen we elk kwartaal een nieuwe scrum sprint in. Samen met het backend team én de monteurs. Voldoet het nog steeds aan de verwachtingen of zijn er technische innovaties die de app verder verbeteren? Zooma houdt het in de gaten!

  • Betrouwbaar

    24/7 monitoring. Cruciaal dat de app altijd werkt.

  • Overzichtelijk

    Gemakkelijk kunnen inzien hoe en door wie een melding is afgehandeld

  • Eenvoud

    Ontworpen in samenspraak met de monteurs

"Zooma heeft met hun Android en iPhone app een betrouwbaar verlengstuk van onze storingsapplicatie ontwikkeld. Daarbij hebben de scrum teams van beide partijen optimaal samengewerkt."

Rutger Merks - Product Owner StoorApp

Ook veel monteurs op de weg?

Benieuwd hoe een app als deze jouw origanisatie kan helpen? Wij zetten onze ervaring graag in om je te helpen. Neem nu contact op met Bas of loop gewoon eens bij ons binnen op kantoor in hartje Leiden. 

Tim

Draai je telefoon een kwartslag, dan ziet onze site er een stuk beter uit!